31 Ocak 2011 Pazartesi

Portakal Kabuğu Şekerlemesi

Kıtır Kıtır , ağızda dağılan hoş aroması ile ard arda yemek isteyeceğiniz bir lezzet portakal kabuğu şekerlemesi. İster taze ekmek üzeri kaymak ile isterseniz kekin içine küp küp doğrayarak tüketin. Yada benim gibi mutfağa her giriş çıkışta atıştırarak... Yapılışı gayet basit. 4-5 adet portakalın kabuğu jülyen kesilir ve 2 kere suyu değişerek kaynatılır. Ardından 2-3 kerede suda bekletilerek acılığından kurtuluruz. En zahmetli kısmını aştık. Daha önce anlattığım şekilde kireç kaymağında portakal kabuklarını 3-4 saat bekletip ardından bol su ile tekrar yıkanır.


Ben göz kararı 1 küçük su bardağı şeker ve az da su ekledim. 20-25 dakika sonra altını kaparken limon sıktım birkaç damla, işte bu kadar.



Servis öncesi üzerine şeker serptim. Yarında sırada çikolatalısı var. Deneyeceklere şimdiden afiyet şeker olsun.

7 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Harika ellerinize sağlık sevgiler...

Zeynep'in Evi dedi ki...

harika bişiy olmuş bu, evde portakal varken muhakkak denenecek..paylaşımınız da blogunuz da harika...

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik Fundacigim... Ben de cok seviyorum ama ilacsiz portakal bulmak neredeyse imkansiz...

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ya heo denemek istiyorum hep erteliyorum! bilmiyorum ne zaman kismet olcak :)
cok nefiss görünüyorlar! ellerine saglik canim! afiyet seker olsun!
sicacik sevgilerimle.

Unknown dedi ki...

Sevgili Mis kokulu lezzetler teşekür ederim güzel yorumun için.
Sevgili Zeynep lütfen dene, sevgiler
Filizcim neyi ilaçsız buluyoruzki, bilmiyorum ne olacak bu hormon-ilaç durumlar??
Sevgili Hasret sıcacık yorumun için teşekkür ederim, lütfen erteleme))

TATESAL dedi ki...

Harkulade bir lezzet ama çok zahmetli diye hiç denemedim,tembelim ben...sevgiler...

Unknown dedi ki...

Senin gibi hamarat bir kadın, tembel olamaz Tülincim:)