29 Kasım 2011 Salı

Portakal-Greyfurt-Mandalina-Limon Reçeli

Bilemedim. Bu güzele ne isim vermek lazım karar veremedim.
Sabah Güneşi - Vitamin deposu - Lezzet küpü - Sarı güzeller
Yada hepsi.
Bir kaç yıl önce sevgili arkadaşım Dilek farklı lezzetleri denemeyi sevdiğimi bildiğinden kayınvalidesinin yaptığı reçelden ikram etmişti. İlk kez o zaman yedim, greyfurt, portakal ve limondan oluşan turunçgil reçelini. Gerçeten çk güzeldi. Tarifini almak kısmet olmamıştı. Hep aklımda olan bu reçeli dün akşam kendi usulümle birazda doğaçlama olarak yaptım. Bu sabahta kahvaltıda yediğimizde ağızda bıraktığı aroması ile o kadar güzel ve alışılmışın dşındaki sıcağı sıcağına tarifi sizinle paylaşıyorum.
Yapımı hiç zor değil. Portakal reçelinde alışkın olduğumuz kabuk yerine meyvenin kendisi ile yapıyorsunuz reçeli. Taneleri ezmeden karıştırmaya ve meyvelerin dışındaki beyaz posadan (acılık vermemesi için) kurtulmaya özen göstermek bu tarifin önemli ipuçları. 1 portakalın kabuğu da minik minik ekleneceği için iç beyaz zarını iyice temizleyip, bir kaç gün suyunu değişerek suda bekletip kabuğun acılığından kurtulma gerekiyor.
Malzemeler;
5 Portakal ve 1 portakal kabuğu (ince ince dilimlenmiş suda bekletilmiş)
1 Greyfurt ( Kırmızısını seçtim)
1 Limon
2 Mandalina
2-3 tane limon tuzu
1 kg. şeker
1 su bardağı su
Hazırlanışı;
1-Portakalların dış kabuklarını ayıklayıp beyaz zarını iyice temizleyip (ince zarı almaya gerek yok) 1 dilimi ikiye bölecek gibi dilimleniyor
2-Greyfurtları ve limonun kabuklarını iyice temizleyip çok ince olmayan dilimlerde kesiliyor
3- Mandalinanın da dilimlerini ikiye ayırın
4- Tencereye suyu ve şekeri koyarak kaynasın
5- Şerbete meyveleri ekleyip kaynatın
6- Reçel kıvamına gelmeye başlarınca yaklaşık 35 dakika sonra limon tuzunu atıp 5 dakika sonra altını kapatın

17 yorum:

Şehnaz dedi ki...

çok uyumlu bir dörtlü olmuş.hepsinin kokusu ve rehası birbirine karışınca eminim tadıda enfes olmuştur..ellerine sağlık fundacım..

Unknown dedi ki...

Günaydın Şehnazcım. 4'lünün lezzeti çok uydu gerçekten de..

birincisin dedi ki...

çok güzel bir tat olmuş...ellerinize sağlık..saydığınız bütün isimleri hak eden bir reçel olmuş..afiyetle,ağız tadıyla tüketin..sevgiler)

Adsız dedi ki...

Sevgili Zencefil, farklı ve idddialı bir reçel olmuş. Sağlıkla ve afiyetle yiyin, ellerinize sağlık.

CANBOGAZDAN dedi ki...

ne guzel bir recel olmus bu boyle, notumu alayim ;) sevgiler

canimçektipişirdim dedi ki...

ellerine sağlık cnm gerçekten vitamin deposu bi reçel olmuş:)

Tijen dedi ki...

Funda'cığım,
Bu reçelin kabuklarıyla birlikte blenderden geçirerek yapılanına "amber reçeli" deniyor ama bir arkadaşım çok sevdiği için "keşke daha çok yapsaydım reçeli" koymuştu adını. Benim de dilime pelesenk oldu bu ad.

Mutlu Eller dedi ki...

Mandalina zamanı olunca geçenlerde benim de aklıma geldi, reçelini yapsam mı acaba...
Hiç denemedim ama çok severim biraz da buruk severim reçelleri. Sizinkini de denemek isterim. Teşekkürler:)

durutarifler dedi ki...

Harika harika bir şey olmuş
tadlarının birbirne uyumu nefis olmuştur eminim
Ellerine sağlık
İyi haftalar dilerim
Sevgiler

pembe kekik dedi ki...

Sabah güneşi de sarı güzeller de çok güzel isimler.Ellerinize sağlık.

Dilek,the mum& Nar, theStylishBebish dedi ki...

Ama ne zaman yiyecez? sadece okumak yetmez :)

Unknown dedi ki...

Köy ekmeğinin üzerinde kaymak ve onun üzerindede senin reçelinle hayal ediyorum şu an..
Nefiissssss..
Ellerine sağlık canım
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Sevgili Birincisin,canboğazdan, canım çektinin güzel sahieleri gerçeten de vitamin gibi reçel
Tijencim sayende Amber reçelini öğrenmiş oldum. Hep duyardım. Sana katılıyorum keşke daha çok yapsaydım oldu, bitti bile:(
Seminin mutlu elleri bende mayhoş reçeleri tercih ederim, bunda reçele geçen kabuğun acılğıda yok:)
Sabah güneşi olsun o zaman Pembe Kekikçim,
Dilekim en kısa zamanda kahvaltıya gelip ''mukayese ediyorsun ilk ağızdan'' canımın içi..
Nilaycım teşekkür ederim:)
Sorma Hayat Cafe bu hayeller kilo olarak dönüyor ne yazık ki:(

SeneminYemekleri dedi ki...

Çok önce denemiştim. Babam kızmışltı bana. Neden hepsini karıştır dedi ayrı sever reçelleri. ONdan sonra dahada yapmamaışım. Şimdi onu hatırladım .Ellerinize sağlık takrar yaparım artık .Allahtan eşim babam gibi yemek lezzetleri ayıran biris deyil.

Eya dedi ki...

Of of of...nasil big lezzetdir tahmin edebiliyorum...sahane olmustur, ellerine saglik Fundacigim...sevgiler

zehra

Unknown dedi ki...

Sevgili Senem, benim de eşim sevmez karışık reçelleri.

İHLAMURCUM dedi ki...

Hepsi bir arada çok güzel bir kombinasyon olmuş,aslında evde olan malzemelerle bende yapayım.Hemde sağlıklı.Elinize sağlık