21 Nisan 2010 Çarşamba

Fırında Kabak Mücver

Mücveri çok severim. Yaz için yemeklerin yanına tam bir tamamlayıcıdır bence. İşin enteresanı eskiden ağzıma sürmezdim..
Kızartması iyi hoşta ama son zamanlarda mücver yapacaksam fırında yapmayı tercih ediyorum. Malum kolestrolü yüksetmemek lazım kızartmalarla.Hiç denemeyenler için söyliyeyim börek gibi bir sonuç çıkıyor ortaya. Beyler genelde kabağı ve dereotunu pek sevmezler ya, en son yapıp masaya getirdiğimde bu ne diye soranlara '' Sebzeli Peynir Sufle'' dedim bıyık altından gülerek..
Tarifi biraz doğaçlama. Kabak, dereotu ve peynir ana malzemeler sonrası paşa gönlünüze kalmış. Ben 2 kabak,1 patates, yarım demet dereotu, bolca peynir, 1 çay bardağı un,1 su bardağı süt,2 yumurta,tuz ,karabiber ve 1 kahve fincanı sıvı yağ kullandım.
Kabak ve patatesi soyup, rendeleyip dereotunu ince ince kıyarak ekleyin.
Yumurta, un, sıvıyağ,süt, baharatlar ve peyniri karıştırma kabına ekleyerek karıştırın.
Borcamı hafifçe yağlayın ve karışımı üzerine boşaltın. 180 derece önceden ısıtılmış fırında üzeri nar gibi olana kadar kızartın. Artık servise hazır..

6 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Hafif olduğu için kızartmadan daha çok seviyorum.Elinize sağlık.Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Ben de ayni sekilde oglumu kandiriyorum... Cok haklisin, nefis oluyor.... Ellerine saglik... Sevgilerimle, iyi geceler diliyorum.

Şehnaz dedi ki...

haklısın erkekler kabak ve dereotunu hiç sevmiyorlar..çok hoşuma gitti..peynirli sufle ismi..beendeböyle kandırsam fena olmayacak...ellerine sağlık şeker....

Eya dedi ki...

Ellerine saglik sevgili Funda...cok hafif bir lezzete benziyor, sevgiler

zehra

Zeynep Caglar dedi ki...

ellerine sağlık yanında çayla olsada yesek....

Pembe Tatlar dedi ki...

Aynen canım fırındakini bende daha çok seviyorum....