19 Kasım 2011 Cumartesi

Fırında Pekmezli Kabak Tatlısı

Kış bütün güzelliği ile kendini hissettirirken kışın simgesi bu güzel meyveler sırasıyla evlerimize girmeye başladı.
Kabak tatlısını daha önce kireçte denemiştim. Dışı sert olduğu halde içi yumuşacık İskenderun yöresine ait muhteşem bir lezzet. Pekmezlisini Bayramda Sapanca da ilk kez denedim ve hoşuma gitti. Bloglarda gezip tarifleri incelerken Kemalpaşa Tatlısı Blogunun güzel tarifini buldum. Hoş o pekmezli kabak tatlısını kireçte denemiş. Ben pekmezli ilk denememi fırınlayarak yapmak istedim.
Denemeye değer muhteşm bir lezzet oldu. Kesin kilo olarak bendenize geri dönecek bu güzel tatlı...
Gelelim Tarife;
Dış kabukları ayıklanmış hali ile 1.6 kilo kabak
3 Su bardağı şeker
1/2 Su bardağı pekmez (1/2 su bardağı su ile incelttim)
Hazırlanışı;
1- Kabakları kalın dilimler halinde tencereye alın
2- Üzerine şekeri ekleyerek ocağı yakın
3- Pekmezli suyu yavaş yavaş ekleyin
4- Tencereye yapışmaması ve her iki tarafınında orantılı pişmesi için ters düz yaparak yaklaşık 30 dakika pişirin.
5- Fırının ızgara kısmını açarak yüksek sıcaklıkta ısıtın
6- Kabak tatlısını ve sosunu borcama alarak 5 dakika kadar fırınlayın. ( kalan sosun fazlasını bir dahaki sefere kullanmak üzere dolapta muhafaza edebilirsiniz.
7- Kabak Tatlısını soğumaya başlarken kaymak ile servis edebilirsiniz.

23 yorum:

mandalincikmazi dedi ki...

Doğaya nazır pek bi nefis görünüyor tatlın arkadaşım ellerine sağlık pekmezlisini hiç denemedim..........

Unknown dedi ki...

Teşekkür ederim:))

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

işte dedim valide sultanımın tatlısı...
harika fundacım.......

neslice tarifler dedi ki...

Babam çok sever kabak tatlısını. Üzerine tahin dökeriz biz de. Elinize sağlık pekmezli de pek bi güzel görünüyor.

Unknown dedi ki...

Çok tatlısın Nunucum, Teşekkürler,

Tahinlisini de denemek lazım Neslicim:)Sevgiler,

kemalpasatatlisi.com dedi ki...

Sevgili funda,
Ellerine sağlık, kabak tatlısı harika görünüyor. Link vererek sitemden bahsettiğin için çok teşekkür ederim. İyi pazarlar...

LeylaK dedi ki...

bu neee bomba bomba. resmen kalori ve lezzet bombası :) ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

birincisin dedi ki...

pekmezli hiç denemedim,neslice tariflerde tahin dökerek yeriz diyor..değişik tatlar denemek lazım:) bizler cevizli fındıklı vs ile yaparız.Güzel görünüyor..ellerinize sağlık...

Unknown dedi ki...

Ellerinize emeklerinize saglik nefis görünüyor kabak tatlisini uzun zamandir yapmadim tarifiniz cok güzel afiyetler olsun .

mine dedi ki...

tam zamanı denemeden olmaz
ellerine sağlık, teşekkürler : )

Unknown dedi ki...

Sevgili Mine, güzel blogundan bahsetmesem olazdı:)
Leylacım haklısın.Kesinlikle bomba:)
Sevgili Birinci, Yerken bende ceviz dökmüştüm ama fotoğraflarken unutmuşum:
Sevgili Gülcan sein yaptıkların yeer. Hepsi harika:)
Sevgili Mine şimdiden afiyet olsun:))

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

kabak tatlısına bayılırım. pekmezlide süper görünüyor ımm mis gibi kızarmış. ellerinize sağlık sevgiler...

Unknown dedi ki...

Fundacigim bunu benim kizim görmesin.... Hele de üzerindeki kaymakla.... Vavvvv... ELlerine saglik... Buralarda güzel bir kabak bulabilirsem mutlak surette deneyecegim... ::) Sevgilerimle,

zeymurancafe dedi ki...

ben bu tabagı alır hepsını de yerım çok guzel olmuş canım ,kıvamında .ellerıne sağlık

Şehnaz dedi ki...

fundacım nasılda güzel bir tatlı böyle..ellerine sağlık..pano hakkında tabiki elimden geldiğince yardım etmek isterim..fakat tam olarak nasıl birşey yapmak istediğini detaylı olarak anlatırsan sevinirim..öptüm canım.

ihlamurcum dedi ki...

Blogunuzda çok hoş tarifler varmış, pekmezli kabakta harika.Rengi çok güzel olmuş, elinize sağlık...

yemekbiraşk dedi ki...

pekmezli daha bir edalı olmuş sanki fırında yaparım bende çok lezzetli olur pekmezli de denemek şart oldu:)
sevgiler
seval

Unknown dedi ki...

Sevgili Arzu-Filizcim-Sevgili Zeymuran -Ihlamurcum-Seval yorumlarınız için teşekkür ederim. Pekmezli ve fırında kesinlikle tavsiye derim.
Şehnazcım ben bir yapayım Cupcake panosunu, görseli sana göndereceğim. Bakalım beğenecekmisin.

Ahu Türkyaşar dedi ki...

Çok güzel görünüyor. Hele kaymakla tahminim tadına doyulmaz.

Unknown dedi ki...

Ahu sorma, tadına dyamamak demek kilo demek:(

Tarif diyarı dedi ki...

hıım nefis olmuş üzerinede kaymak harika olsada yesek:) ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

MERHABA BEN BU SAYFALARA KADAR GELİVERMİŞİM VÜCUT AĞIR OLUNCA TATLININ HAFİFİNİ YİYEMEZ ŞÖYLE ŞERBETLİ BEKMEZLİ VALLAHA GÜZEL BLOGUNUZ HARİKA İZLİYORUM SİZİ KOLAY GELSİN HAA BENİMDE BLOGUM VARAMA YENİ DAHA BUYURMAK İSTERSENİZ SEVGİLER

Hüsam Çakar dedi ki...

Biz tarifi yaptık dün akşam. Fevkaladenin fevkinde..