10 Temmuz 2010 Cumartesi

Elmalı Kek

Geçen Hafta burnuma elmalı bişeylerin kokusu geldi. Blogları gezerken elmalı kurabiye yapanları tartını yapanları görünce artık dayanamayıp bende elmalı kek yaptım.. 2 Su Bardağı Un
1 Su Bardağı Şeker
3 Yumurta
1/2 Çay bardağı sıvı yağ
1 Çay Bardağı Süt
Vanilya
1 paket Kabartma Tozu
Üzeri için:
2 Elma,1 tatlı kaşığı tarçın, 1 yemek kaşığı şeker

Tüm malzemeyi mikserle çırpıp yağlanmış borcama döküyoruz. Halka halka doğranmış elmaları hamurun üzerine yayıp tarçın ve tozşekeri üzerine serpiyoruz. 175 derece de 40-45 dakika fırında pişirip ılınınca afiyetle mideye indiriyoruz..
Zencefilin Notu 1 : Elmaların üzerine serpilen şeker elmanın hamura batmamasını, yukarıda kalmasını sağlıyor.
Zencefilin Notu 2 : Kek ılıkken vanilyalı dondurma ile servis etmenizi öneririm. Sıcak ve Soğuk birleşimi muhteşem bir lezzet oluşturuyor.

5 yorum:

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

canım ellerine sağlık kokusu buralara geldi:)bende bu tarifi hamurun üzerine değilde içine doğranmıs kuru ıncır ve elmayla yapıyorum.incir ve elma çok yakısıyor.buşekliyle tarifin değişik ve hoş görünümlü olmuş.Birde bu türlü deneyeyim:)sevgilerr

Adsız dedi ki...

Bende meyve ekleyince gömülür diye üzülürdüm, artık sizin ipucubu deneyeceğim.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

2.nolu öneri beni Esir aldı :)

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Zencefilim,
Afiyetler olsun canım. Hele bir parça dondurmayla ne güzel yenir.
Çok haklısın kek ılık dondurma soğuk olacak. Hmmmmmm, nefis nefis.
Çok öpüyorum.

merve ceren dedi ki...

Bu kek benim favorim oldu, eline sağlık canım