8 Haziran 2010 Salı

Rachael Ray Tarifi ile Fas Usulü Tavuk

Geçen gün tesadüfen yakaladım Rachael Ray Show da bu tarifi. Çokta hoşuma gittiği için denemek istedim. Tarif daha baharatlı ama ben damak tadımıza göre azaltarak kullandım baharatı.
Kuşbaşı doğranmış tavuğa kırmızı biber,kekik, biberiye, tuz, karabiber, defne yaprağı (ben eklemedim) ve dilimlenmiş misket limon ile ocakta kavruluyor.
Benim limon konusunda tereddütüm vardı. Kabuğu hoş hafif bir aroma bırakmış. Lezzetini çokta etkilememiş açıkçası. Tam olarak bu lezzeti beğendim. Alışılmışın biraz dışında olduğu misafir ikramlarında hoş bir alternatif olabilir. Show da pilav ile servis ettiler. Biz salata yanında yemeyi tercih ettik.
Taze kıyılmış maydonoz ile servise hazır hale geliyor.

10 yorum:

Zeynep'in Defne'si dedi ki...

Rachael Ray'i çok severim. Sanki ne pişirse güzel oluyor gibi geliyor bana :) Fas usülü tavuğunu kesin deneyeceğim. Teşekkürler :)

TATESAL dedi ki...

Bu da çok değişik, modern mutfağın duayeni sevgili Funda...
Ellerine sağlık denemem lazım ....

YeMeK vAkTi dedi ki...

limon konusundaki tereddütlerinizde haklısınız.Bende çok tarif okumuşumdur ancak bir türlü cesaret edemedim limonlu olunca.Ellerinize sağlık

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

merhaba Fundacığım,
ah ben ne seyredebiliyorum, ne haberim oluyor :(((
ne ayrıntılı bir mutfak hayatım kaldı :((((
iyiki sizler varsınız, ne çok olmuş yazmayalı :((
ellerine sağlık canım.
Fas çok özel bir mutfağa sahiptir.

Şehnaz dedi ki...

ellerine sağlık fundacım..bende baharatlı yapmayı seviyorun....sevgiler tatlım...

Şehnaz dedi ki...

canım benim,keşke yakın olsaydık neler neler yapardık.....ilk aklıma gelen kotu cepli kısımlarıyla beraber kovanın eninde kesip silikonla yapıştırabilirsin...erkek çocuğu olduğu için kovayla kotun birleştiği yani ağız kısmına kırmızı,lacivert ve beyaz pütür kare kurdale geçirebilirsin......ben bunları yazdım ama kovan eğer plastikse slikon çok zor tutuyor..hemen donuyor....eğer plastikse başka birşey düşünmek lazım.......umarım sana yardımcı olabilmişimdir.....sevgiler canım...

Tijen dedi ki...

Ne çok konuşuyor değil mi Rachel Ray? Çok da hızlı konuşuyor bıdıbıdıbıdı... Alem kadın! Ben de seyrediyorum arada ama yoruyor beni enerjisiyle.

orece dedi ki...

ellerine sağlık fundacım iyi yapmışsın baharatı hafıfleterek elibol hatunun baharat konusunda tuzuda atsaydın omzundan uğur getirsin diye.

Unknown dedi ki...

Zeynep o zaman şimdiden afiyet olsun,
Tülincim içime sinen tarifleri illaki deniyorum))
Sevgili Aylin ben limonun dış kabuğunu yiyecek kadar severim)) Ama ana yemekte limon biraz düşündürsede bence hoş oldu..
Nuraycım Allah acil şifalar versin oğluna, sonra detaylı bakarsın tüm kaçırdığın programlara,
Teşekkür ederim Şehnazcım,
Tijencim kadın hiperaktif, o konuşuyor ben yoruluyorum))
Yok atmadım Ececim aklıma bile gelmedi ama o hiç bir fırsatı kaçırmıyor uğur olsun diye omzundan tuz atmak için))

Cafe Gusto dedi ki...

Ellerine sağlık çok lezzetli olduğuna eminim..sevgiler...