20 Nisan 2010 Salı

Zeytinyağlı iç Bakla

Genel de zeytinyağlı olarak tükettiğimiz her derde deva iç baklanın faydalarını araştırırken gördüm ki gerçek bir protein ve nişasta deposuymuş.
Bizim belki de bilmediğimiz ne çok faydası varmış '' İç Bakla'nın''
İdrar yollarını temizler.
Böbrek ağrılarını ve böbrek iltihaplarını giderir.
Böbrek kum ve taşlarının düşürülmesine yardımcı olur.
Hazmı kolaylaştırır.
Parkinson hastalığında tedavi edici rol oynadığı ve parkinson hastalığı önlediği ortaya çıkmıştır.
Göğüs hastalıkları ve öksürüğe iyi gelir.

1kg kabuklu bakladan 300-400 gr kadar iç bakla çıktı. İnce kıyılmış soğan ve sarımsakları sotelerken bir kenarda yıkanmış baklaların üzerine çizik attımki pişerken dış kabuğundan kurtulsun diye. 1 tatlı kaşığı unu sulandırıp limon ekleyerek hepsini birlikte 15-20 dakika kısık ateşte pişirip dereotu ekleyerek servis tabağına aldım. (Pişme sırasında göz kararı tuz ve 1 çay kaşığı şeker eklediğimi yazmayı unutmuşum)

9 yorum:

Şehnaz dedi ki...

ZUHALCİM ELLERİNE SAĞLIK.....BANA YAZDIĞIN İÇTEN YORUMLARIN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER..İYİKİ SERNİ TANIMIŞIM....SEVGİLER...

ZUHAL dedi ki...

Merhabalar.İnanırmısın hiç bakla yeme alışkanlığım yoktur.Ama bu kadar faydalı ise arada bir yemeliyim diye düşündürdün bana.Çook güzel bir hafta geçirmen dileğiyle....

TATESAL dedi ki...

İç baklayı hiç denemedim,denemek istiyordum tarif iyi oldu harika görünüyor,ellerine sağlık....

GÜL dedi ki...

elinize sağlık.....

Unknown dedi ki...

Şehnazcım yorumunu feci şekilde üstlendim Zuhal olmadığım halde, bende seni tanıdığıma çok memnunum))
Zuhalcim o alışkanlık bende de yok. belki bir kere de daha yaparım o kadar..
Sevgili Tülin çok pratik bir yemek. Bence dene , beğenirsin,
Gül teşekkür ederim..

Zeynep Caglar dedi ki...

HAYATIM ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK, ŞU AN OLSADA YESEM DİYE BAKIYORUMMM..SEVGİLER..

Zeynep Caglar dedi ki...

HAYATIM ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK, ŞU AN OLSADA YESEM DİYE BAKIYORUMMM..SEVGİLER..

Şehnaz dedi ki...

funda... özür özür...bazen böyle karışıklıklar oluyor....ama senin bloğunu öyle seviyorumki..hergün merakla bakıyorum.....tekrar özür canım...sevgiler fundacım.....

Unknown dedi ki...

Ebrucum bak bir tabak kaldı, geldin geldin. Gelmedin o da gidecek))
Şehnazcım olur öyle şeyler. Çooook teşekkür ederim ama duyguların karşılıklı))