19 Ekim 2011 Çarşamba

Mürdüm Erikli Crumble Kek

Hayırlı Cumalar.

Yazdan kalan son güneşli günlerin birkaç günlüğüne geri dönüşünün keyfini çıkaralım hep beraber.

Mürdüm eriğinin herşeye fazlası ile yakıştığını yazmıştım geçen gün. Bu sefer de Crumble Kek te denedim. Sonuç harika, ya da deneyen arkadaşlarıma göre müthiş.Yine çok pratik kek tarifinin içine erikleri doğrayıp, önceden hazırlanan crumble hamurunu ufalıyosunuz. Kekin yumuşacık dokusunun tersine crumble ile kıtırlı yüzeyi damaklarda unutulmaz bir deneyim yaratıyor.

Gayet doğaçlama ortaya çıkan tarif benim favorilerim arasına girdi ile. Denemek isteyenler için tarifi aağıda. Şimdiden afiyet olsun..











Crumble Hamuru İçin Malzemeler:


1/2 su bardağı un
1/4 su bardağı şeker
1/4 çay kaşığı tuz
2 çay kaşğı tarçın

1 avuç kırık ceviz

125 gram tereyağı



Crumble Hamurunun Yapılışı ve Kekin Hazırlanması:

Tereyağını minik küp küp keserek tüm malzemeyi parmak ucuyla yoğurun. 1 saat kadar buzlukta dinlensin.


  1. Kekin hamuru için daha önce yapmş olduğum şeftalili kekin tarifini kullandım. 10 adet mürdüm eriğini 4'e bölerek kek hamuruyla karıştırın.


  2. Kek hamurunu yağlanmış tepsiye dökün.


  3. Crumble hamuruna tarçın ve cevizi ilave ederek kek hamurunun üzerine serptikten sonra üzerini sakın bastırmayın. 170 derece fırında 30-35 dakika pişirdikten sonra çıkartın ve 10-20 dakika ılınması için bekleyin.

4 yorum:

Unknown dedi ki...

hmm nefis ellerinize sağlık
sevgiler

Unknown dedi ki...

Tesekkur ederim,sevgiler..

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzel görünüyor denemem lazım ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Sende benim gibi meyveli kek seviyorsan beğeneceksindir, sevgiler..