31 Ağustos 2009 Pazartesi

Lokumlu Kurabiye

Çok severim lokumlu kurabiyeyi . Bu aralar da kötü dadandım. Hafta da iki kere falan yapmaya başladım. Özel bir tarifi de yok benim kurabiyelerin. Sade kurabiyelerin ortasına sakızlı lokum ekliyorum. İşin sırrı lokumda bence. Geçen hafta oğlumla Eminönü Hacı Muhittin Bekirden aldık sakızlı lokumları, muhteşem bir lezzet...

Malzemeler;
380 gr Un
180 gr Şeker ( bana tatlı geldiği için 150 gr. ekliyorum)
220 gr tereyağ (oda ısısında)
3 yumurta sarısı ( oda ısısında)
1-2 damla vaniya ekstratı

Hazırlanışı;

Şeker ve tereyağı mikser ile krema olana kadar çırpıp yumurta sarılarını ekliyorum. Elenmiş unu ve vanilyayı ilave edip hamuru tezgahta yoğurup formunu alması için yarım saat derin dondurucuda bekletiyorum. Cevizden küçük kopardığım hamura lokumu ekleyip yuvarlıyorum. Ve yağlı kağıt serdiğim tepsiye dizerek 170 derece fırında kenarları pembeleşene kadar ( yaklaşık 20 dakika) pişiriyorum.

Servis ederken üzerine pudra şekeri serptim.


Bu kurabişler sevgili arkadaşım Esra'ya gitti. Özel bir mesajı olduğu için de kutusuna melek bebek figürü eklendi...

19 yorum:

Unknown dedi ki...

sevgili Fundacım,
lokumlu kurabiyelerinle beni okadar mutlu ettin ki...seni seviyorum arkadaşım..
sevgiler

Tijen dedi ki...

Kutu içinde kurabiyeler de pek güzel olmuş! Ben de Büyükada'daki pastanenin lokumlu kurabiyesini pek sevmiştim. Şimdiki favorim ise geçen gün bloga koyduğum lorlu kurabiye.

otomatikkepce dedi ki...

Bende denemek istiyorum çok lezzetli görünüyor
elinize sağlık

Unknown dedi ki...

Tijencim henüz üzümlüsünü denemesemde lorlu kurabiyeyi çok severim.
Sevgili Hülya, malzemesi az ve pratik bir tarif, lezzeti de on üstünden on))
Esracım, ne demek gülüm.Sen dur bu daha neki))

Özlem Mertler dedi ki...

Fundacım, şimdi Beykoz'un bir köyünde yağmur altındayken sakızlı lokumu okur okumaz ekrana yapıştım:)))

İnan ulaşım kolay yemeğe gelebilecek kadar çok çekti canım:)))

Ellerine sağlık, yine harika görünüyorlar.

Unknown dedi ki...

sevgili Özlem yağmur altında kolay gelsin.. Birgün öyle bir süpriz yapsana, ne çok sevinirim. Bu arada Rüzgar bebek nasıl, sevgiler

merve ceren dedi ki...

off süper görünüyorlar, kutusunuda çok beğendim,

semra dedi ki...

hiç tatmadım ve denemedim, en yakın zamanda deneyeceğim inşallah.

Özlem Mertler dedi ki...

Rüzgar uzun süre Didim'deydi. Gelir gelmez gittik ziyaretine, harikaydı.Bu arada sünnet oldu, eskilerin deyimi ile erkek oldu oğlumuz:)

minimalist dedi ki...

Ben sunumunuzu çok beğendim. Fincan çok güzel; içindekiler çok şık durmuş.

Sanırım tadları da süper. Ellerinize sağlık.

Ve selam!

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Cok istah acici gercekten :) Ellerine saglik! Hollandadan sevgiler!

Zeynep Caglar dedi ki...

Düşünceli arkadaşım, eline emmeğine sağlık... tadına baktım mükemmel sunumuda bir o kadar hoş ...
sevgiler

Zeynep Caglar dedi ki...

Düşünceli arkadaşım, eline emmeğine sağlık... tadına baktım mükemmel sunumuda bir o kadar hoş ...
sevgiler

Unknown dedi ki...

Bende çok severim lokumlu kurabiyeyi şu aralarda bende kurabiyelere fena taktım.git gel atıyorum ağzıma bir tane
ellerine sağlık
sevgiler.

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

Özlemcim Rüzgar bebeği öpersin benim için,
Sevgili Minimalist Fincanı annemden hacılamıştım))İçindekilerin tadı garantili..
Sevgili Düşbahçesi Hollandaya selamlar,
Ebrucum afiyet olsun))
Meliha al benden de okadar, kötü dadandım.
Güzel yorumlarınızın tamamına teşekkür ederim.

e.esma.albayrak dedi ki...

süper görünüyor sunum harika eminim kurabiyede öyledir lokumu sevmem ama pek bir cezbedici görünüyor...
ellerinize sağlık sevgiler....

Stil Direktoru dedi ki...

Sunumun enfes canım

TAZE NANE dedi ki...

Kurabiyeler harika ama öyle kutuda nasıl hoş görünüyor canım. Sevgiler.