20 Ağustos 2009 Perşembe

Frambuazlı Güllaç

Hoş Geldin Onbir Ayın Sultanı...
Ramazan Güllaçsız olurmu hiç..
Güllaçta narı çok severim, verdiği mayhoşluk ayrı bir lezzet katıyor. Nar olmadığı için frambuaz kullandım, çokta yakıştı açıkçası.. Ölçülü bir tarifim yok benim. 1 litre süte göz kararı şeker ( çok şerli veya az damak tadınıza göre) ocakta ısıtıyoruz ama kaynamasın güllaç lapa olur. Ufak bir borcamın içine güllacı kırıp üzerine bolca süt ile yumuşatalım.
Ortasına gelince bolca fıstık ve frambuaz ekledim. Tekrar güllaç ve süt koyarak en üstünü fıstık ve frambuazla süsledim. Sütünü çekmişse süt ilave edebilirsiniz. Afiyet olsun..

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu ramazanın populer tatlı Frambuazlı Güllaç olacak galiba. Eline sağlık hayırlı ramazanlar

Unknown dedi ki...

Güllaçı çok severim. Ama frambuazlı denememiştim. Tarif için teşekkürler Fundacım.

semra dedi ki...

hemen bu akşama yapıp yetiştirmek lazım, eline sağlık

Pembe Tatlar dedi ki...

Çok severim ama hiç ahududuyla denemedim...
Ellerine sağlık canım..

merve ceren dedi ki...

Her gün blogundaki yazıları okuduğum için bu tarifi sabahtan gözüme kestirmiştim. Akşam ilk işim yapıp yemek oldu. Süpper, eline sağlık,sevgiler

Unknown dedi ki...

Çok çok severim güllacı bol cevizli harika olur.
ellerine sağlık
sevgiler
hayırlı ramazanlar

Unknown dedi ki...

Çok çok severim güllacı bol cevizli harika olur.
ellerine sağlık
sevgiler
hayırlı ramazanlar

TAZE NANE dedi ki...

Çok güzel görünüyor güllaç. Hayırlı ramazanlar.

Tijen dedi ki...

Ben de bayılırım güllaca ama şeker orucum yüzünden bu sene yiyemeyeceğim herhalde Funda'cığım. İçtiğin/içeceğin tarhanalar için de afiyet olsun! Ben de bu akşam olmuş haliyle bir kez daha pişirdim, nefisti.